De eerste 3 maanden van 2014 zijn voor Apple vooralsnog niet erg succesvol te noemen met het oog op de verkopen van de iPad. Het is namelijk zo dat Apple hierin een verlies heeft moeten incasseren ten opzichte van dezelfde periode in 2013. In totaal gaat het om zo’n 3 miljoen minder verkochte iPads in 2014 en dat valt dus toch wel wat tegen, aangezien voorspellingen juist aangaven dat de verkoop van de iPad enigszins zou gaan stabiliseren in deze periode van het jaar. Niks is dus minder waar, want de iPad is toch aanzienlijk minder verkocht. Dat verlies wordt dan echter wel weer gecompenseerd met de iPhone-verkopen, want deze stegen juist een stuk. Of men een beetje uitgekeken raakt op de tablet van Apple lijkt een beetje vroeg om te zeggen en lijkt daarnaast ook niet de juiste conclusie te zijn. Het is afwachten of deze trend zich op zodanige wijze voort zal gaan zetten of dat er in de loop van het jaar toch verandering in gaat komen.
Apple zelf schikt niet van cijfers
Natuurlijk had Apple het graag anders gezien met de tablet verkopen, maar toch is Apple er niet erg van geschrokken en zijn zij ook nog altijd heilig overtuigd van het feit dat tablets nog altijd gewoon aan het opkomen zijn. Hieruit zouden we dan dus ook eigenlijk moeten kunnen concluderen dat Apple gewoon weer verwacht positiever het tweede kwartaal af te gaan sluiten van 2014 dan het heeft gedaan in het eerste. Gelukkig is er voor jou altijd nog de gratis iPad en dat betekent dat de iPad kopen is zo’n geval natuurlijk gewoon overbodig is.