Er is een gestage groei op te merken in de tabletmarkt. Dat het allemaal al wat minder zou gaan worden in de aankomende tijd is natuurlijk ook wel al eerder voorspeld, maar toch heeft de markt een flinke dreun te verwerken gekregen in de eerste paar maanden van 2014 als we dit verhouden tot een jaar eerder. Toch is er dus nog altijd sprake van een groei, maar gezien de enorme procentuele daling van deze groei valt nog maar te bezien of er ook in het volgende kwartaal nog sprake zal gaan zijn van een groei. Zo was het groeipercentage in de 3 maanden voor de eerste maanden van 2014 nog 22 procent hoger als waar deze nu op staat en dat is toch in een paar maanden tijd een flinke keldering van de groei. Het lijkt dus slechts een kwestie van tijd te zijn voordat er definitief sprake zal zijn van stagnering van de markt van de tablet, maar wie weet zal de groei in de komende maanden wel weer hele andere vormen aannemen.
Minder verkopen iPad
Het voorbeeld van de iPad is natuurlijk typerend voor de markt van de tablet en de lagere groei die het op dit moment doormaakt. De verkopen van de iPad zijn gedaald en niet alleen Apple ziet dit natuurlijk, maar ook andere merken zien dat het momenteel met de verkopen wat minder gaat dan gewenst. De vraag naar de tablet lijkt dus iets te zijn afgenomen en het is aan de fabrikanten om ervoor te zorgen dat deze weer aantrekt.